Samsun'da bisikletiyle yaya geçidini kullanırken bir otomobilin çarpması sonucu hayatını kaybeden 12 yaşındaki G.U.'nun ailesi, kazanın meydana geldiği noktada basın açıklaması gerçekleştirdi.
6 Haziran tarihinde Atatürk Bulvarı Türk-İş Kavşağı'nda yaşanan trajik kazanın ardından bir araya gelen aile üyeleri, yaya güvenliğinin artırılması ve hukuki sürecin titizlikle takip edilmesi çağrısında bulundu. Aile adına yapılan açıklamada, kazaya ilişkin hazırlanan ilk bilirkişi raporlarındaki değerlendirmelere itiraz edildi.
Aile adına konuşan L.T., hazırlanan raporlarda G.U.'nun yaya geçidinde bisiklet kullandığı gerekçesiyle kusurlu sayılmasına tepki gösterdi. L.T., açıklamasında şu ifadeleri kullandı: "12 yaşındaki bir çocuğun yaya geçidindeki hatası, arkasından gelen aşırı hızın ve tedbirsizliğin üzerini örtebilir mi".
2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu kapsamında sürücülerin yaya geçitlerinde hızlarını azaltma yükümlülüğüne dikkat çekildi. Açıklamada ayrıca, riskli bölgelerde akıllı sinyalizasyon ve yükseltilmiş geçit gibi fiziksel önlemlerin alınması, denetimlerin sıklaştırılması ve caydırıcı cezaların uygulanması talep edildi.
Sürücülere yönelik uyarıların yapıldığı açıklamada, "Trafikte öncelik hız değil, hayattır" denilerek, benzer acıların yaşanmaması adına hukuki mücadelenin kararlılıkla sürdürüleceği belirtildi.