Osmaniye'de bir işletmeden temin edilen pasta ve kremalı tatlıların tüketilmesinin ardından, gıda zehirlenmesi şüphesiyle 53 vatandaş hastanelere başvurdu.
Osmaniye Valiliği tarafından yapılan açıklamada, söz konusu işletmenin şubelerinden alınan ürünlerin tüketilmesi sonrası yaşanan rahatsızlıklar üzerine inceleme başlatıldığı bildirildi. İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri tarafından ilgili iş yeri ve imalathaneden numuneler alınarak analiz edilmek üzere yetkili laboratuvarlara gönderildi.
Sağlık kuruluşlarına başvuran 53 kişiden 25'inin tedavilerinin tamamlanarak taburcu edildiği, 28 kişinin ise tedavi sürecinin devam ettiği kaydedildi. Olayla ilgili yürütülen soruşturma kapsamında gözaltına alınan ve adliyeye sevk edilen 2 şüphelinin, adli kontrol şartıyla serbest bırakıldığı bilgisi paylaşıldı.
Osmaniye Valisi Mehmet Fatih Serdengeçti, sosyal medya üzerinden yaptığı paylaşımda süreci takip ettiklerini belirterek,
"Vatandaşlarımızın sağlığı ve güvenliği, kamu hizmetinin en temel mesuliyetidir. İlimizde bir işletmeden kaynaklı yaşanan gıda zehirlenmesi şüphesine ilişkin süreç, ilgili kurumlarımızın eşgüdümünde bütün yönleriyle takip edilmekte olup, hayati tehlikesi olan vatandaşımız bulunmamaktadır. Olaydan etkilenen tüm hemşehrilerimize geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum"ifadelerini kullandı.