Kamu sektöründe istihdam edilmek isteyen sağlık profesyonelleri tarafından takip edilen Sağlık Bakanlığı personel alımı süreciyle ilgili güncel durum netleşmeye başladı. Adaylar tarafından yoğun şekilde sorgulanan başvuru tarihleri konusunda henüz resmi bir duyuru gerçekleştirilmedi.
26 Haziran 2026 Cuma tarihi itibarıyla yapılan incelemelerde, Sağlık Bakanlığı tarafından yayımlanmış yeni bir personel alım ilanı bulunmadığı tespit edildi. Ancak sektör temsilcileri ve adaylar, alımların Temmuz ayı içerisinde başlaması yönündeki beklentilerini sürdürüyor.
Başvuru süreçlerinin işleyişi noktasında iki farklı kanalın kullanılacağı öngörülüyor. Bu kapsamda, sözleşmeli personel statüsünde görev alacak adayların başvurularını ÖSYM sistemi üzerinden gerçekleştirmeleri beklenirken, işçi statüsündeki alımlar için İŞKUR üzerinden işlem yapılması planlanıyor.
Adayların herhangi bir mağduriyet yaşamaması adına, resmi duyuruların Sağlık Bakanlığı'nın internet sitesi ve ilgili kurumların kanalları üzerinden takip edilmesi önem arz ediyor. Süreçle ilgili resmi takvim açıklandığında bilgilendirme yapılacaktır.