İsrail hükümetinin üst düzey yetkilileri, Lübnan'ın güneyinde oluşturulan ve 'güvenli bölge' olarak tanımlanan şeritte askeri varlıklarını sürdüreceklerini duyurdu. İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, Savunma Bakanı Yisrael Katz ve Genelkurmay Başkanı Eyal Zamir tarafından yapılan ortak açıklamada, bölgedeki işgalin devam edeceği mesajı verildi.
Ortak Yazılı Açıklama Yapıldı
İsrail ordusunun Kuzey Cephesi Komutanı Tümgeneral Rafi Milo'nun da katılımıyla gerçekleştirilen toplantının ardından kamuoyuna bildirildi. Yapılan yazılı açıklamada, terör altyapısının imha edilmesi ve İsrail askerleri ile vatandaşlarına yönelik tehditlerin bertaraf edilmesi amacıyla Lübnan'ın güneyindeki mevcut varlığın korunacağı vurgulandı.
Başbakan Netanyahu ve Genelkurmay Başkanı Zamir tarafından yapılan değerlendirmede, İsrail vatandaşlarının ve askeri personelin güvenliğinin en üst düzey öncelik olduğu ifade edildi. Güvenlik konularında herhangi bir taviz verilmeyeceği belirtilerek, stratejik hedeflere bağlı kalınacağı kaydedildi.
Siyasi ve Askeri Tartışmalar Sürüyor
İsrail Ordu Radyosu, yapılan bu açıklamanın İsrail siyasetindeki bazı endişelere yanıt niteliği taşıdığını belirtti. Orduya yönelik kısıtlamalar ve hareket kabiliyetinin daraltılmasına ilişkin eleştirilerin bu açıklamayla gündeme geldiği aktarıldı. Öte yandan, İsrail Kanal 13 televizyonu, ABD'nin İsrail'e Lübnan operasyonlarında tanıdığı sınırsız hareket yetkisinin sona ermiş olabileceğine dair iddiaları paylaştı.
İsrail, 2023 yılından bu yana süregelen çatışmalar kapsamında Lübnan'ın güneyinde, Gazze'deki yapıya benzer bir tampon bölge tesis etmiş durumda. Bu süreçte bölgedeki bazı köylerin tahliye edildiği ve yıkıldığı, böylelikle sınır hattının Lübnan içlerine doğru 10 kilometre genişletildiği belirtiliyor.