Katar'ın en büyük gaz tesislerinden birinde meydana gelen patlama sonucunda en az 13 kişinin hayatını kaybettiği ve 66 kişinin yaralandığı bildirildi.
İçişleri Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, Pazar gecesi Ras Laffan sanayi bölgesindeki sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) işleme tesisinde bir "teknik kaza" yaşandı. Patlamanın şiddetiyle şehrin silüetinin turuncu bir renge büründüğü ve sarsıntının Doha merkezinden 70 kilometre uzaklıktaki yerleşim yerlerinde dahi hissedildiği belirtildi.
Katar Enerji Bakanı Saad Sherida al-Kaabi, patlamanın ihracatı etkilemeyeceğini ifade ederek, "bu bir kazaydı; sabotaj veya düşmanca bir nitelik taşımıyor" açıklamasında bulundu. Bakan al-Kaabi, patlamanın Barzan yerel gaz tedarik tesisinde gerçekleştiğini ve çevresel bir risk bulunmadığını ancak operasyonların ne zaman yeniden başlayacağının henüz belirsiz olduğunu kaydetti.
Yapılan incelemelerde hayatını kaybedenlerin tamamının Hindistan ve Pakistan uyruklu olduğu teyit edildi. Doha'daki Hindistan Büyükelçiliği, kurbanların ailelerine yardım etmek amacıyla Katar yetkilileriyle sürekli iletişim halinde olduklarını duyurdu. QatarEnergy ise acil müdahale ekiplerinin yangını kontrol altına aldığını bildirdi.