Samsun'da yaklaşan fındık hasat sezonu öncesinde tarımsal verimlilik üzerine önemli değerlendirmeler yapıldı. Samsun Ziraat Odası Başkanı Hasan Tütüncü, kentin fındık üretiminde Türkiye genelinde liderliğini sürdürmeye devam edeceğini ifade etti.
Geçtiğimiz yıl yaşanan zirai don olayına rağmen üretim kapasitesinin korunduğuna dikkat çeken Tütüncü, mevcut bahçelerin durumunun oldukça verimli olduğunu belirtti. Samsun genelinde fındık rekoltesinin 120 bin tonun üzerine çıkması beklenirken, Türkiye genelindeki toplam üretimin 600-650 bin ton bandında gerçekleşeceği öngörülüyor.
Tarımsal arazilerin korunması konusunda da uyarılarda bulunan Tütüncü, özellikle Çarşamba Ovası gibi verimli bölgelerde fındık ve kavak dikiminin artış gösterdiğini dile getirdi. Ovaların ormanlaşmasına karşı çıkan Tütüncü, tarımsal üretimin sürdürülebilirliği için bu alanların korunması gerektiğini vurguladı.
Üreticilere hastalık ve zararlılarla mücadele konusunda teknik tavsiyeler veren Tütüncü, küllenme ve kahverengi kokarca ile mücadele kapsamında ilaçlama çalışmalarının önemine değindi. Bilinçli ilaçlama için sertifikalı uygulamaların ve dron teknolojisinin kullanıldığı belirtilirken, çiftçilerin 1 Ağustos tarihine kadar gerekli ilaçlama süreçlerini tamamlamaları istendi.