İran Devrim Muhafızları Ordusu (DMO), Körfez bölgesinde bulunan ABD üslerine yönelik misilleme saldırıları gerçekleştirildiğini bildirdi. İran devlet televizyonu aracılığıyla yapılan resmi duyuruda, saldırıların gerçekleştirildiği teyit edildi.
Yapılan açıklamada, saldırganlık eylemlerinin devam etmesi durumunda verilecek yanıtın çok daha geniş kapsamlı olacağı ifade edildi. Washington yönetiminin daha önce varılan mutabakat hükümlerini ihlal ettiği ve taahhütlerini yerine getirmediği savunuldu. Söz konusu saldırı iddiaları, bölgedeki Körfez ülkeleri tarafından henüz resmi olarak doğrulanmadı.
ABD'nin Saldırılarına İran'dan Sert Tepki
ABD ordusu, Hürmüz Boğazı'ndaki bir ticari gemiye yönelik gerçekleştirilen saldırının ardından İran topraklarındaki belirli hedefleri vurduğunu duyurmuştu. Bu gelişme üzerine İran yönetimi, ABD'nin hamlelerine karşı sert eleştirilerde bulundu.
İran Meclisi Ulusal Güvenlik ve Dış Politika Komisyonu Başkanı İbrahim Azizi, müzakere sürecinin devam ettiği bir dönemde saldırıların gerçekleştirilmesini eleştirdi. İ.A., ateşkesin ihlal edilmesinin ABD tarafında pişmanlık yaratacağını savundu.