Ağır sıklet dünya şampiyonu Oleksandr Usyk, mevcut tüm şampiyonluk kemerlerini devretme kararı aldığını açıkladı. 39 yaşındaki sporcunun emekli olmayacağını vurguladığı belirtildi.
Profesyonel kariyerinde 25 galibiyet bulunarak yenilgisiz bir rekora sahip olan Usyk; WBA 'super', WBC ve IBF kemerlerinin sahibi konumundaydı. Sporcu, aldığı bu kararın yeni kapılar açacağına inandığını ifade etti.
Kararın Gerekçesi ve Gelecek Planları
Sosyal medya platformu X üzerinden açıklama yapan Ukraynalı boksör, kararının üzerinde düşünülmüş bir adım olduğunu dile getirdi. Usyk, şu ifadeleri kullandı: "Bu, benim için yeni fırsatlar yaratacağına güvendiğim, üzerinde iyi düşünülmüş bir karar. Bu, hikayenin sonu değil. Devamı önümüzde duruyor."
Mayıs ayında Mısır'da Rico Verhoeven karşısında aldığı zorlu galibiyetin ardından, boks kariyerine devam etme isteğini koruduğunu belirten Usyk, mevcut kemerleri bir sonraki adayların mücadelesine açmak amacıyla boşaltacağını duyurdu. Sporcu, kemerleri bırakmasına rağmen spordan kopmayacağını ve son bir performans sergilemek istediğini de sözlerine ekledi.