ABD Başkanı Donald Trump, sosyal medya platformu üzerinden yaptığı açıklamada, Amerikan teknoloji şirketlerine yönelik dijital hizmet vergisi uygulayan veya bu yönde hazırlık içerisinde olan ülkelere karşı sert ekonomik yaptırımlar uygulanacağını duyurdu.
Trump tarafından yapılan açıklamada, söz konusu vergileri hayata geçiren ülkelerin Amerika Birleşik Devletleri'ne gerçekleştireceği tüm ihracat kalemlerine yüzde 100 oranında gümrük vergisi uygulanacağı belirtildi. Trump, özellikle bazı Avrupa ülkelerinin Amerikan teknoloji devlerini hedef alan dijital hizmet vergisi düzenlemelerini gündeme aldığını ve bu uygulamaların hayata geçirilme aşamasında olduğunu ifade etti.
Ticaret anlaşmalarının geçerliliği de tehlikeye giriyor. ABD Başkanı, uygulanacak olan bu yüksek tarifelerin, ilgili ülkelerle mevcut olan veya onay sürecinde bulunan tüm ticaret anlaşmalarını geçersiz kılacağını kaydetti. Bu hamleyle, dijital vergi düzenlemelerine karşı caydırıcı bir ekonomik baskı oluşturulması hedefleniyor.
Trump, dijital hizmet vergisi yönünde herhangi bir adım atılması durumunda, yüzde 100'lük ek gümrük tarifesinin vakit kaybetmeden devreye alınacağını vurguladı. Yapılan bu açıklama, küresel ticaret dengeleri ve teknoloji sektöründeki vergilendirme politikaları açısından kritik bir dönemece işaret ediyor.